NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026

Integracyjna gra terenowa – 1 września 2025 r.


Nowy rok szkolny 2025/2026 rozpoczął się w naszej placówce w niecodzienny sposób — od integracyjnej gry terenowej dla pracowników. Grę przeprowadził Dawid Bałutowski wraz z Marzeną Kowalczyk- zaprzyjaźnieni z placówką trenerzy z firmy Skillset Dawid Bałutowski.


Celem zabawy było zbudowanie relacji w zespole, włączenie nowych nauczycieli do grona pedagogicznego oraz rozwijanie współpracy, komunikacji i kreatywności.

Na początku uczestnicy wylosowali grupy, a następnie otrzymali określone role:
– szef grupy,
– skryba,
– posiadacz mapy z zaznaczonymi zadaniami,
– zbieracz puzzli, które stanowiły elementy końcowego hasła.

Każde zadanie miało swój kolor, a drużyny mogły wykonać tylko jedno zadanie w danym kolorze.
Wśród zadań znalazły się zarówno wyzwania ruchowe, jak i logiczne oraz artystyczne, m.in.:
– ułożenie tekstu piosenki o uczestnikach gry,
– budowa drewnianej konstrukcji z kilkunastu desek na czas,
– rewia mody z wykorzystaniem dostępnych materiałów,
– wydobycie wiadra z popcornem przy pomocy dętki i sznurków – bez użycia narzędzi,
– przejście przez „ścianę z 18 kwadratami”, gdzie każdy otwór mógł być użyty tylko raz,
– rozszyfrowanie cytatu w języku zulugula,
– zadania sportowe, takie jak: przerzucanie piłek z basenu do basenu tak, by każdy uczestnik dotknął każdej piłki, oraz przejście drużyn z jednego miejsca do drugiego z przylepionymi stopami (odklejenie oznaczało powrót na start).

Zadania wymagały współpracy, pomysłowości i poczucia humoru. W tle gry pojawiały się hasła-klucze, nawiązujące do tożsamości placówki — m.in. „Rodzinna 1”, „Dzień Tańca”, „Przylepiaki”, „Szkoła bez ocen cyfrowych” — znane jedynie nauczycielom, co dodawało wydarzeniu wyjątkowego, wewnętrznego charakteru.

Zabawa zakończyła się wspólnym podsumowaniem i rozmową o wrażeniach. Uczestnicy zgodnie podkreślali, że gra była nie tylko źródłem radości, ale również skutecznym narzędziem integracji – pozwoliła lepiej się poznać, odkryć mocne strony współpracowników i wprowadzić nowych członków zespołu w klimat szkoły.

„Było zabawnie, twórczo i konstruktywnie – dokładnie tak, jak w naszej codziennej pracy.”

Przejdź do treści